PROJEKT U NASTAVI - SUDNICA
Učenici 7. razreda su učionicu pretvorili u sudnicu. Naime, u veljači su čitali djelo za cjelovito čitanje Iz velegradskoga podzemlja Vjenceslava Novaka. Glavni lik pripovijetke počini strašni zločin koji je za osudu. Sedmaši su unaprijed podijeljeni po ulogama (sudac, Mika, branitelj, tužitelj, itd.), a pročitavši književno djelo kroz mjesec su pripremili suđenje liku Miki. Pripreme za nastavi sat na kojem će se održati sudnica bile su višestruke: a) čitanje pripovijetke b) karakterizacija likova, pojavnost u pripovijetci c) Istraživanje: Što je suđenje? Što je sudnica? Koji su prostorni uvjeti potrebni? Koje osobe sudjeluju u suđenju? Kakav je tijek nekog suđenja? d) podjela uloga, dodavanje likova koji, s obje strane, značajno mogu utjecati na tijek suđenja, izrada scenarija e) individualna priprema svakog učenika s obzirom na ulogu koju ima u suđenju f) nastavni sat: sudnica u razredu g) analiza, samovrednovanje i vrednovanje učenika.
Učenici su vrlo vješto i uspješno proveli suđenje te poželjeli ovakav model nastave još koji put.
Cilj ove aktivnosti bio je omogućiti učenicima stjecanje i razvijanje dodatnih književnih znanja te razvoj kritičkog mišljenja i temeljnih četiriju komunikacijskih vještina (čitanje, pisanje, slušanje, govorenje) kao i poticati razvoj čitateljske kulture kod učenika te razvijati i poticati prevladavanje straha od javnog nastupa kod učenika, kao i samostalnost i originalnost u rješavanju problema.
Marija Rašić, učiteljica hrvatskog jezika
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |